1 Ekim 2009 Perşembe

ÇÖPLÜĞÜN GENERALİ


Katre-i Matem'den hemen sonra okuduğum kitap Çöplüğün Generali'ydi. Açıkçası alırken biraz düşünmüştüm çünki Oya Baydar'ın bir önceki kitabını (Kayıp Söz) okuyup hayal kırıklığına uğramıştım.

İyi ki okumuşum , roman sanki bir erkek tarafından yazılmış , konu sanki erkekçe gibi hissettirse de, bugünümüzü hatta yakın gelecekte olası durumları anlatan bir öykü. Filme alınsa şahane olur bence şiddetle tavsiye ederim.

Peki şu sıralar ne okuyorum. Ayfer Tunç'un "Bir deliler evinin yalan yanlış anlatılan kısa tarihi" kitabını. Ayfer Tunç hoşlandığım bir yazar " bir maniniz yoksa annemler size gelecek" kitabını okumuştum. Ayrıca yanlış hatırlamıyorsam
TRT de Sait Faik' in Havada Bulut isimli kitabını televizyon için senaryolaştırmıştı. Kitap yine bizi geçmişe götürken günümüzede hızlı geçişler yapıyor. Kitapta başlangıç olmadığı gibi bir sonun da olmadığını düşündüğümden sonu için heyacanlanmıyorum.

(benim sitemde sanki kitap eleştiri sitesi gibi oldu ya neyse)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder